Diagnostiske tester for Windows

Microsoft Windows har kommet langt når det gjelder stabilitet siden Windows 3.0 dager. Men som alle andre operativsystem, har Windows fremdeles sine problemer og kan bli ustabil. Det er mange årsaker til ustabilitet og bestemme den eksakte problemet med installasjonen kan være utfordrende. En rekke diagnostiske verktøy er laget for å diagnostisere årsakene til ustabilitet i systemet.

malware Scan

Windows, uansett hvilken versjon av det du bruker, er utsatt for virus og andre typer malware infeksjoner. Dermed er det første diagnostiske verktøy som du bør kjøre hvis du opplever stabilitet eller ytelsesproblemer er en god anti-malware verktøy. Det finnes en rekke verktøy, men noen vanlige de kommer fra McAfee, Norton, og Zonealarm.

memtest 86

Memtest 86 har blitt et kryssplattform standard for maskinvarediagnostikk. Faktisk er det sammen med Windows, Mac OS X, og de fleste derivater av Unix. Memtest 86, eller memtest, som er den vanligste refereed er, er en enkel test som vil inspisere RAM å diagnostisere eventuelle problemer med minnet. Dette er en god primær test for å kjøre, siden de fleste maskinvarerelaterte problemer har en tendens til å involvere defekt eller døende RAM; RAM kan henfalle over tid. Denne testen er vanligvis kjører utenfor operativsystemet ut av sin installasjonsplaten, men det er også tilgjengelig som en gratis nedlasting, hvis du ikke finner installeringsplate eller foretrekker å ha en egen kopi.

Windows Sysinternals

Windows Sysinternals er aa samling av verktøy for Windows som leveres av Microsoft. Du ganske mye finne et diagnostisk verktøy for alle aspekter av systemet ditt, så du bør ikke ha å våge mye lenger enn sin hjemmeside. Du får tilgang til disse verktøyene ved å åpne en nettleser og gå til Windows Sysinternals nettstedet. Disse verktøyene er gratis.