Drupal Bildekvalitet for opplastede JPEG

Drupal, et innholdshåndteringssystem som brukes til å bygges en rekke forskjellige typer nettsteder, omfatter en bildemodul i sin kjerne for å støtte lastingen av bildene. Disse bildene kan legges til deler av innhold, inkludert blokker, artikler, sider og blogginnlegg. Drupal justerer automatisk bildekvalitet og produserer flere størrelser.

Standard Innstillinger for Bildekvalitet

Som standard Drupal reduserer automatisk bildekvalitet med 25 prosent. Hovedgrunnen til dette er for å spare plass og redusere båndbredde hver gang en side er vist. Dette hjelper siden lastes raskere ved å redusere belastningen på serveren.

Redigere Bildekvalitet

Angi standard bildekvalitet ved å logge deg inn på området og klikke på "Administrer" og deretter "Configuration". Flytt ned til "Media" kolonnen, og klikk på "Image Toolkit." Dette åpner bildekvalitet redaktør.

Endre standardverdien i "JPEG-kvalitet" -feltet. Øk standardverdien på 75 prosent for å øke bildekvaliteten; redusere verdien til lavere standard bildekvalitet.

Standard bildestørrelser

Drupal automatisk konverterer opplastede bilder til ytterligere to formatene ved å redusere piksler: thumbnail og medium (standard størrelse er stor). Miniatyrstørrelse har en maksimal bredde på 100 piksler, og forholdsmessig høyde basert på bilde dimensjoner. Den mellomstore har en standard bredde på 220 piksler med en høyde basert på bilde dimensjoner.

Innstilling standardstørrelser

Endre standard lastet bildestørrelse for hver innstilling ved å klikke på "Configuration" og deretter "Bildestiler". Klikk på "Rediger" ved siden av den spesifikke bildestørrelsen du vil redigere, og deretter sette maksimalt antall piksler for å justere standardstørrelsen. Gjenta om nødvendig for de andre størrelsene.