ECPM vs. CPM

ECPM vs. CPM


CPM står for kostnaden per tusen visninger, eller kostnad per "Mille", som er latin for tusen. Denne beregningen brukes av utgivere å definere og segment sitt publikum og sette en målbar verdi på den. eCPM er en annen beregning, brukes av annonsører til å bestemme "Effektiv kostnad per tusende visning" eller utbyttet fra tusen inntrykk av en bestemt annonse. eCPM er brukt som et resultattall annonse, mens CPM brukes som en rekkevidde og prising beregning.

eCPM Beregning

Beregningen for eCPM er "totale inntekter / visninger x 1000». Dette vil fortelle deg hvor mye inntekt du får per tusen mennesker som ser annonsen. For eksempel, hvis en annonse produsert $ 30 i inntekter, etter å ha sonet 50.000 visninger, den nedre grensen vil være: 30/50 000 = 0,0006 x 1000 = 0,6. Dette betyr at annonsøren kan grovt regne med å få 0,60 på 1000 visninger av at reklame de kjøper.

CPM Beregning

Nedenfor er et eksempel på hvordan CPM prising beregnes. Hvis en annonse pris er $ 10 CPM med en million visninger, vil du utføre følgende beregning: 1.000.000 visninger / 1000 (CPM) = 1.000 grupper av 1000 seere. 1.000 grupper av seere x $ 10 hver = $ 10.000. CPM er bare i stand til å sette en estimert verdi på publikum, fra en utgiver synspunkt, og tar ikke hensyn til inntekter til annonsøren.

Industries

CPM er en beregning som har vært brukt i flere tiår i trykt publikasjon verden, og er også brukt til å prise online annonseplass. Imidlertid er eCPM en beregning utelukkende begrenset til online annonsering verden. Den teknologien som kreves for å spore brukere fra annonsen for å kjøpe bare eksisterer på nettet. Inntektene innhentes, en kritisk faktor på eCPM, kan ikke fastslås med trykte annonser.

Sammenligning

I teorien er eCPM en langt bedre beregning i forhold til CPM, spesielt for direkte respons kampanjer eller vise avkastning på investeringen. Men det finnes andre former for reklame som sprer merkekjennskap og ikke nødvendigvis tilbyr en umiddelbar mulighet til å kjøpe en vare. I slike tilfeller er det best å bruke CPM.