Har XP Pro Har Systemgjenoppretting?

Du bør vurdere flere ting når du ønsker å oppgradere til Windows XP Professional Edition operativsystem, inkludert pris og funksjoner. Men systemgjenoppretting evner er ikke en av dem. Enten du bruker Windows XP Home eller Professional, alle versjoner av operativsystemet kommer forhåndsinstallert med systemgjenopprettingsverktøy, som hjelper deg å løse feil og malware infeksjoner.

Windows XP Professional Identifikasjon

Windows XP Professional Edition er et operativsystem som tilbys av Microsoft. Det er en oppgradert versjon av Windows XP Home Edition som er bedre egnet for forretningsbrukere og leveres med ekstra nettverks- og Media Center.

Systemgjenoppretting Identification

Systemgjenoppretting er standard på alle versjoner av Microsoft Windows XP. Gjenopprettings verktøyet bruker gjenopprettingspunkter for å gå tilbake til Windows-installasjonen til en tidligere dato. Dette kan ta opp problemer forårsaket av virusinfeksjoner og korrupte programmer uten at du må tørke av harddisken.

Opprette et gjenopprettingspunkt

Windows XP Professional skaper periodisk gjenopprettingspunkter for systemgjenoppretting til å bruke. Gjenopprettingspunkter bokmerke operativsystemet på en bestemt dato, sparer konfigurasjonen for fremtidig restaurering. Når du åpner verktøyet Systemgjenoppretting, har du muligheten til å opprette et gjenopprettingspunkt for den aktuelle datoen. Denne gjenopprettingspunkt lagres sammen med de automatiske gjenopprettingspunkter opprettet av operativsystemet.

Bruke Systemgjenoppretting

Du får tilgang til Systemgjenoppretting veiviseren ved å velge "System Restore" fra listen Systemverktøy funnet på Start-menyen. Denne veiviseren tar deg gjennom trinnene for å gjenopprette systemet til en tidligere dato. I løpet av prosessen, kan du velge et gjenopprettings dato eller la Windows XP velger en for deg. Etter at systemgjenopprettingen er fullført, vil du ha tilgang bare til det forrige operativsystemet installasjon, men filene og mappene dine vil forbli intakt.