Hva er cmes for datamaskiner?

CME er et akronym for "Common Malware Enumeration." CME er et nettsted dedikert til å gi en indekserings betyr for skadelig programvare for å redusere offentlig forvirring når du arbeider med malware trusler, forbedre kommunikasjonen mellom selskaper som utvikler antivirusprogramvare og legge til rette for bedre kommunikasjon mellom leverandørene av antivirusprogrammer og publikum. The Mitre Corporation administrerer og vedlikeholder CME initiativ. CME indekser og tildeler en identifikator til alle elementer av en kjent malware trusler. Alle identifikatorer begynne med "CME" etterfulgt av et nummer.

indeksert Malware

CME indekser programmer som fester seg til andre programmer på datamaskinen og spredningen under gjennomføringen av programmet. Dette er et virus. De også indeks ormer. Ormer er programmer som formerer seg og sprer seg gjennom nettverk datasystemer. Worms generelt påvirker systemressurser og kan føre til annen skade datamaskinen. CME indekser trojanere også.

indeksere innhold

CME indeks for hver malware produktet inkluderer et unikt CME indekskoden, informasjon om malware skaperen som leverandør navn og webadresser, en beskrivelse av malware og en dato. Malware kan ha mange skadelige komponenter. CME tildeler en enkelt identifikator kode til alle komponentene i en enkelt malware trusler.

identifisere trusler

Medlemmer av CME Sample Omfordeling Gruppe identifisere malware trusler og med CME Editorial Board, avgjøre om trusselen er viktig nok for indeksering med en CME identifikator. Medlemmer av CME Sample Omfordeling Gruppen inkluderer McAfee, Symantec Corporation, Microsoft og iDefense Labs, en sikkerhet etterretning leverandør til myndigheter.

Strømlinjeformet Identification

Før CME utvikling av indeksene, anti-virus programmer som brukes mange navn og beskrivelser for samme ondsinnede angrep. Dette ga forvirring og vanskeligheter med å prøve å fastslå effektiviteten av anti-virus programvare for tiden på plass på et system. CME identifikatorer strømlinjeformet identifisering av malware og alle komponenter. Dette gir publikum en måte å kryssreferanse forskjellige navn på virus og avgjøre om deres nåværende virusbeskyttelse er tilstrekkelig. Anti-virus programmerere bruke identifikatorer, og databasen er tilgjengelig for offentlige søk.