Hvordan skrive en anmeldelse for en skrekkfilm Log

Skrekkfilm gjennomgang blogger er overalt på Internett. Fans av sjangeren bygge disse bloggene for å dele sine vurderinger med andre fans. Vanligvis er vurderinger på disse nettstedene skrevet av fans som ikke har noen profesjonell skriving erfaring, men som elsker skrekkfilmer og liker å snakke om dem. Skrive en skrekkfilm anmeldelse for en blogg ikke krever faglig kompetanse. Hvis du elsker skrekkfilmer og vet noe om sjangeren, kan du dele dine meninger og observasjoner om filmene du ser på en skrekkfilm blogg og kanskje hjelpe andre fans unngå blindgjengere og se på edelstener.

Bruksanvisning

1 Gjør notater som du ser skrekkfilmen du vil se på. Skriv ned dine tanker om tegn (hvordan skuespillerne portrettere dem), tomten linjen (enten det er for forutsigbare, eller hvis det tilfører noe friskt til sjangeren) og kvaliteten på selve filmen.

2 Åpne din vurdering med en synopsis av filmen. Ikke gi en blow-by-blow grunn av alt som skjer. Du er ikke prøver å gjenskape filmen på en blogg. Hold synopsis av filmen til de grunnleggende historien linje. Ikke gi bort spesifikke tomten punkter som bør forbli en del av seeropplevelsen. Sammenligne filmen med andre filmer i sjangeren eller til andre filmer av samme regissør. Hvis du planlegger å avsløre overraskelse plot twists eller avslutningen av filmen, forord åpenbaringen med en spoiler advarsel slik at leserne kan velge om du vil lese den.

3 Diskuter den generelle kvaliteten på filmen. Hold tone lys og conversational; du skriver som en fan av sjangeren. Hvis skuespill er dårlig, sier fungerende er dårlig og hvordan det gjorde eller ikke påvirke din glede av filmen. Skrive om kvaliteten på selve filmen. Fortell leserne hvis filmen er lavt budsjett eller skutt dårlig. La leserne vite om filmen skremte deg. Var det scener som gjorde deg hoppe? Du omtaler en skrekkfilm; Dette er viktig informasjon.

4 Sammenligne filmen til andre filmer i serien hvis du skriver om en del av en franchise, slik som "Friday the 13th". Hvis du skriver om en remake, sammenligne den opprinnelige. Fortelle leserne om remake gjorde rettferdighet til den opprinnelige eller lagt noe. Har den nye filmen i serien legge noe til den generelle historien linje eller var det bare en rehash av de samme tingene.

5 Oppsummere dine følelser om filmen og dens effektivitet i sammenheng med sjangeren. Gi en direkte anbefaling om å se filmen eller pass på den.