Symptomer på Laptop tastatur Problemer

Uten et fungerende tastatur på en bærbar datamaskin, er det vanskelig å bruke datamaskinen som forutsatt. Tastatur krever periodisk vedlikehold, akkurat som andre elektroniske enheter enheter. For eksempel, hvis du konsekvent bruker en laptop-tastatur uten å rense det, kan problemer utvikler. Nøkler kan sette seg fast eller ikke-responsive. Vet de ulike tegnene på tastaturproblemer, slik at du kan fikse dem som de oppstår.

Keyboard ikke fungerer i det hele tatt

Når et tastatur er koblet til datamaskinen operativsystemet skal automatisk gjenkjenne tastaturet tilstedeværelse og svare på tastetrykk som du gjør på enheten. En kjerne symptom på et problem oppstår når datamaskinen rett og slett ikke klarer å innse at et tastatur er koblet til datamaskinen. Du kan være å bruke en ekstern, "fast" tastaturet eller tastaturet som ble installert i den bærbare datamaskinen selv. Uansett, hvis operativsystemet ikke klarer å innse at et tastatur er tilkoblet, finnes et problem. Tastaturet er anerkjent når datamaskinen første støvlene.

Feil tegn

Selv når datamaskinen gjenkjenner tastaturet, har du fortsatt kan ha et problem hvis feil tegn er skrevet inn på dataskjermen når du bruker tastaturet. Flere årsaker til dette problemet eksisterer. For eksempel kan det være nødvendig å rengjøre tastaturet. Alternativt kan porten som tastaturet er koblet bli skadet, så hvis du har et kablet tastatur som er koblet til den bærbare datamaskinen, sjekk tastaturets fysiske tilkoblingen.

Stuck Keys

En tredje symptom på et tastatur problem står fast nøkler. Dette problemet oppstår når du trykker på en tast på tastaturet og trykket nøkkelen er gjentatt på skjermen. Dette problemet er også et resultat av en skitten tastatur. Du kan oppleve dette problemet etter konsekvent bruk uten rengjøring av tastaturet. Noen mennesker spise og drikke mens du bruker tastaturet, og resten fra disse aktivitetene samle i tastaturet over tid. Du kan rengjøre tastaturet og hindre at tastene setter seg fast.

Spesielle Keys føres ikke

Selv om tastaturet kan være fungerer som den skal, kan enkelte taster ikke fungerer. Foruten rengjøring av tastaturet, bør du oppdatere tastaturet driver. Drivere er programmer som brukes av operativsystemet kontrollere enheter, for eksempel tastatur, mus, skjermkort eller nettverkskort. De kan oppdateres ved hjelp av datamaskinens Enhetsbehandling.