T1 linje problemer
Oppgradering av personlige eller forretnings Internett-tilkobling til en T1-linje kan doble hastigheten på den raskeste tilgjengelige Digital Subscriber Line (DSL). Men for å gjøre en klok beslutning, må du se på T1 linje problemer fra ulike perspektiver.
Innledende og månedlige kostnader
T1 linjer er dyrere enn DSL å sette opp og å bruke. Du må kjøpe dyre grensesnitt utstyr, og den månedlige satsen vil minst dobbelt.
Kontraktsavbestillings
Du kan avbestille din DSL-tjeneste når som helst. Men tjenesteleverandøren kan binde deg til en en-, to- eller treårs T1-linje kontrakt som du må fullføre, selv om du ikke lenger ønsker tjenesten.
"Last Mile« Tilgjengelighet
T1 linjer krever høyere kvalitet telefonkabel enn DSL for lengre avstander. Hvis du bor i et landlig område, kan tjenesteleverandører ikke være i stand til å gi T1 i flere måneder eller i det hele tatt på grunn av "last mile" isolasjon problemer.
Oppsett og feilsøking
T1 linje utstyr oppsettet krever å lære nye og kompliserte regler og prosedyrer som operatøren ikke kan forstå. Når han lærer dem og T1-linje er riktig satt opp, operatør mest sannsynlig vil aldri behøve å gjenta prosedyren på grunn av lav T1 linje krasjer.
tjenesteavbrudd
Siden T1 linjer er vanligvis en del av et større system beskyttet av standby utstyr, enkelt T1 linjer sjelden krasjer. De fleste strømbrudd er forårsaket av defekt utstyr eller tilkoblinger, feil oppsett eller brukerfeil, men ikke av selve linjen.