Hva som forårsaker en Signal Bounce i en buss?

Signal bounce oppstår når et signal sendes ned en linje, når en destinasjon, og blir reflektert tilbake til kilden. Signal bounce er sterkt uønsket i et nettverk av datamaskiner siden den spratt signalet kan forstyrre andre signaler. En nettverkstopologi er bussen, der alle datamaskiner er koblet til en enkelt hovedlinje eller buss. Det er flere forskjellige årsaker til signalisere sprett på en buss nettverk.

Mangler avslutningsmotstand

Ved hver ende av bussen, må det være en avslutningsmotstand som absorberer signalet, slik at det ikke kan sprette. Det er i stedet spres som varme gjennom motstanden. Hvis begge ender av bussen mangler en avslutningsmotstand, vil signal sprett oppstå. Avslutningsmotstanden må samsvare med impedans belastning av overføringslinjen for å hindre signal sprett. For datanettverk, er dette 50 ohm. Betegnelsen "ohm" refererer til en fysisk måling av motstand mot elektrisk strøm.

Feilaktig avslutningsmotstand

Avslutningsmotstanden må absorbere all energien fra det overførte signal for å unngå signal sprett. Dette skjer når impedansen av avslutningsmotstanden stemmer overens med transmisjonslinjen, eller buss. Heldigvis er nettverksutstyr standardisert så å finne en utilbørlig avslutningsmotstand er usannsynlig. Imidlertid kan en feil avslutningsmotstand oppføre seg utenfor sine nominelle spesifikasjoner, og derfor oppfører seg som en utilbørlig avslutningsmotstand. Hvis en avslutningsmotstand ikke måle en impedans på 50 ohm på frekvensen at nettverket opererer på, kan det føre til signal sprett.

Feil Kabling

Nettverk kabling er rangert på en maksimal frekvens på som den kan overføre data. Overskridelse av denne frekvens kan forandre de elektriske egenskapene til nettverket, og dermed nødvendiggjøre behovet for ikke-standard avslutningsmotstander for å absorbere signaler. Det er ofte lettere å erstatte kabler med riktig type for å forsøke å spore opp en ikke-standard elektrisk komponent av noe slag.

Feil i nettverks

En feil i nettverket, for eksempel en feil nettverksport, kan forårsake signal sprett. Grunnen til dette er at nettverksportene selv oppføre seg som avslutning motstander. Hvis de svikter, så de kan gjenspeile hele signalet tilbake ned bussen.