Hvordan Bilde en bærbar PC

Det triste faktum er at harddisker, enten mekanisk disken eller Solid State, kan og vil mislykkes. Du kan holde datatap og nedetid til et minimum hvis du oppretter en disk image før den bærbare stasjonen svikter. Diskfilen er en nøyaktig kopi av hver byte på hele harddisken som du bruker i tilfelle en katastrofal feil eller manglende evne til å starte opp systemet på grunn av malware eller ødelagte drivere. Det er flere relativt lav pris og gratis programmer som du kan bruke til å lage en disk image og sin gjenopprettings-CD for bærbare.

1 Velg en drive-bildeprogram som fungerer med den bærbare datamaskinen og dens komponenter. Du kan bekrefte at minimumskravene for bildebehandlingsprogrammet matche oppsettet på utviklerens hjemmeside.

2 Installer drive-bildeprogram på den bærbare datamaskinen mens du er logget inn på den bærbare datamaskinen med fulle administratorrettigheter.

3 Fest ekstern USB-harddisk til den bærbare datamaskinen.

4 Kjør en full scan for eventuelle malware, virus eller rootkit infeksjoner og fjerne dem.

5 Kjør drive-bildebehandling program, og følge programmet ber om å skape den bærbare bildet på den eksterne harddisken.

6 Følg bildebehandlingsprogrammet ber om å skape bildet-utvinning oppstartbar CD. Du vil holde gjenopprettings-CD med den avbildede harddisken og bruke den i tilfelle du ikke kan starte den bærbare datamaskinen til operativsystemet.

7 Følg bildebehandlingsprogrammet instruksjonene for å bekrefte avbildes stasjonen.

8 Koble den eksterne avbildes kjøretur fra den bærbare datamaskinen, og lagre den med gjenopprettings-CD på et trygt og tørt sted.

Hint

• Det er en god idé å periodially opprette en ny laptop bilde, spesielt hvis du har oppgradert programmer du bruker jevnlig eller hvis operativsystemet er oppgradert.
  • Hvis malware er på systemet ditt, hver gang du bruker den bærbare bildet vil du gjenopprette infeksjonen også.