Hvordan bruke Resultater selvjusterende funksjoner i Windows Vista

Windows Vista forbedrer opplevelsen for PC-brukere. Operativsystemet har en rekke praktiske funksjoner for å maksimere din tid mens du bruker datamaskinen. Les videre for å lære å bruke prestasjonsselvjusterende funksjoner i Windows Vista.

1 Søk etter "System og vedlikehold" verktøy i "Task Manager" i "Control Panel". Dette er første skritt for å hindre noen risiko for din PC. Ved å gjøre dette, vil du også bli mer kjent med systemet.

2 Klikk på "Performance Information and Tools" fra menyen. Den oppdaterte innstillingen vil informere deg om eventuelle tidligere eller nåværende aktivitet.

3 Bla gjennom innstillingene og søk etter "Windows Diagnostic infrastruktur." Dette rammeverket vil ikke bare rapportere problemer, men vil også hjelpe adresse feilsøking på PC.

4 Finn alternativet for "Disk Diagnostics." Denne funksjonen vil spore disk feil, også de du kanskje ikke vet om. Når potensielle risikoer blir oppdaget, prosedyrer for data back-up, vil utskifting og restaurering være tilgjengelig for brukeren.

5 Velg alternativet "Minne Diagnostics" og du vil ha en rask oppdatering på krasj og OS problemer på grunn av dårlig hukommelse. En minnetest vil bli planlagt så snart du starter PCen, hvis en defekt minne er diagnostisert som en kilde til problemer.

6 Klikk på "Network Diagnostics" verktøyet for å finne årsaken bak svikt av Internett-tilkobling. Dette verktøyet vil hjelpe kontrollert forbindelsene, gi støtte og tilbyr enkel tilgang til feilsøking.

7 Lær når ressursene er identifisert som kritiske med "Resource utmattelse Prevention." Dette verktøyet hjelper deg med å identifisere årsaken til systemfeil som kan resultere i flere krasj og tap av data som krøplinger driften av PCen.

Hint

• PC-en vil også kjøre jevnt uten overhengende risiko ved hjelp av Windows Vista selv reparere verktøy og guider. Som et resultat, vil du også nyte raskere og enklere nedlasting av filer.