Hvordan skrive en innledende avsnitt for Bokanmeldelser

Bokanmeldelser variere i lengde, men de fleste bør være rundt tre til fem paragrafer. I første ledd, er det viktig å fange leserens interesse slik at de fortsetter å lese. Du ønsker å vise leseren hvorfor de bør eller ikke bør lese boken bruker støttes informasjon fra selve boken. Bruk bare direkte sitater eller parafraser hvis det er nødvendig for å bevise din mening, men for det meste oppsummerer arbeidet for leseren. Ikke glem å ta med tittel og forfatter innenfor første ledd, også.

Bruksanvisning

1 Skriv en uttalelse som griper leserens oppmerksomhet i den første setningen. Dette kan være en generell uttalelse knyttet til bok eller din mening om innholdet. For eksempel "Kjendiser selge musikk og DVDer hele verden fordi fans bare ikke kan få nok av sine favorittartister."

2 Følge opp uttalelsen med støtte fra boken som er relatert til uttalelse. Inneholde navnet på boken, så vel som forfatter. For eksempel, "Nick Hornby utforsker denne ideen i" Juliet, Naked "som han går inn i psyken til Tucker Crowe største fan."

3 Forklar hovedhistorien linjen kort, noe som fører til en ytterligere forklaring i annet ledd. For eksempel "Duncan tilbringer hele sitt liv å leve som en" Crowologist, "prøver å finne ut hvorfor Crowe forsvant, sporing hans hanging i løpet av sine siste dager på scenen. Han satt ofte Crowe før alt i hans liv, selv før kjæresten sin. lite visste Duncan kjenner henne motstridende posisjon på en ny Crowe album vil være den første av en slew av usannsynlige hendelser i hans liv. "

4 Fortsett annet ledd som viser hvordan hendelser i boken skildrer temaer og symbolikk hele stykke arbeid.