Slik Finn trojanske hester, virus og skadelig programvare

Uansett hva slags datamaskin du eier eller hvordan du bruker den, må du sørge for at du er beskyttet mot malware, spyware, trojanske hester og virus. Disse ondsinnede biter av programvare er alle over Internett, og hvis du ikke klarer å ta de riktige trinnene databehandlings kan bli smittet i løpet av minutter. Finne disse ondsinnede biter av programvare før de kan skade datamaskinen din kan redde systemet, og beskytte din identitet.

1 Sjekk din datamaskin for tegn på infeksjon, inkludert en hjemmeside som på mystisk vis endrer og ukjente ikoner på systemstatusfeltet. Treg ytelse og hyppige krasj kan også være tegn på en malware eller virus infeksjon.

2 Kjør en online skanning av datamaskinen ved hjelp av et nettsted som housecall.trendmicro.com. Merk alle trojanske hester, virus, spionprogrammer eller annen skadelig programvare som er funnet, og at programmet skal kurere disse infeksjoner.

3 Gjennomgå anti-virus program du har på datamaskinen, og sørg for at den er oppdatert. For å kontrollere oppdateringsstatus ved å høyreklikke på den anti-virus-ikonet på verktøylinjen og velg "Properties" for å gjennomgå status.

4 Last ned og installer flere anti-spyware programmer og kjøre hver enkelt på systemet ditt. AdAware og Spybot er to av de mest kjente anti-spyware programmer, men det er mange andre også.

5 Kjør anti-virus program på datamaskinen, og sett den til å kurere eventuelle infeksjoner som blir funnet. Kjør programmet en gang til for å sørge for at ingen andre infeksjoner er funnet.