Symptomer på Win32 Alureon

Win32 / Alureon er navnet på en gruppe av skadelig programvare infeksjoner som kan påvirke din personlige datamaskin. Win32 / Alureon infeksjoner er stort sett trojanske stil ondsinnede programmer som utsetter dine personlige data som passord og kredittkortinformasjon til angriperen. Uventede endringer i innstillinger på maskinen eller maskinvarefunksjoner er de viktigste symptomene på en Win32 / Alureon infeksjon.

indikasjoner

Et vanlig symptom på denne infeksjonen er et tastatur som plutselig slutter å fungere eller ikke fungerer som den skal. Du kan også få meldinger på datamaskinen ber deg om å aktivere Windows på grunn av de mange endringene viruset gjør på datamaskinen din. Din Internet Explorer eller andre nettleserens innstillinger kan endres eller slettes uventet. Som en form for egenbeskyttelse, viruset noen ganger fører også feil når du prøver å installere eller oppdatere din anti-virus programvare.

skader

I tillegg til at angripere å stjele data, kan Win32 / Alureon infeksjoner gjøre endringer i datamaskinens innstillinger og filer. Den angriper særlig DNS-innstillingene, som påvirker din Internett-tilkobling, men også påvirker maskinvaredrivere. Disse driverne er hva gjør at datamaskinen kan kommunisere med maskinvare, for eksempel tastatur, mus, skrivere og skjermer. Når driverne er skadet, slutter datamaskinen å gjenkjenne maskinvaren, noe som er grunnen til at tastaturet kan slutte å fungere.

Infeksjoner uten symptomer

Microsofts Malware Protection Center rapporterer minst to varianter av denne virusfamilien som skaper ingen merkbare symptomer på datamaskinen. Win32 / Alureon.A og Win32 / Alureon.F både arbeid med andre komponenter av Win32 / Alureon familien som infiserer maskinvaredrivere. Deres formål er først og fremst å installere programvare som gjør det vanskelig for din anti-virus program for å oppdage Win32 / Alureon infeksjoner på datamaskinen.

betraktninger

Opprettholde up-to-date anti-virus programvare er den beste måten å forhindre en infeksjon fra dette skadelig programvare. Men hvis systemet er allerede infisert, en scan med sikkerhetsprogramvare kan ikke påvise infeksjon på grunn av programmer som Win32 / Alureon.F. Prøv en annen sikkerhets skanning fra en pålitelig kilde for å fange elementer din primære sikkerhetsprogramvare savnet. Når du har fjernet viruset filer, må du kanskje tilbakestille alle elementene viruset endret på datamaskinen din. Tenk å få eksperthjelp til å gjenopprette disse innstillingene, som de påvirker Windows-registeret, og uerfarne brukere kan skade deres datamaskiner ved å endre registret på feil måte.