Slik går du tilbake til Nortons standardinnstillinger

Holde en datamaskin mot virus er ofte så enkelt som å ha en anti-virus program installert med riktige innstillinger og oppdaterte definisjoner. Dessverre, mange PC-brukere endre innstillingene deres anti-virus programmet, som kan gjøre det lettere for virus å trenge gjennom. Norton standardantivirusinnstillingene er ansett for å være mer enn tilstrekkelig for beskyttelse, noe som er grunnen til at mange brukere som har endret innstillingene søke å gå tilbake til standardinnstillingene.

1 Lukk alle andre åpne programmer og nettlesere. Noen ganger er disse kan forstyrre Norton og gjøre endre innstillinger vanskeligere.

2 Åpne Norton Anti-Virus ved å gå til "Start> Programmer> Norton> Norton Anti-Virus."

3 Klikk på "Alternativer" -kategorien i den øverste linjen av Norton og velg "Norton Anti-Virus".

4 Klikk på "Standard All" -knappen. Hvis dette ikke fungerer, kan du klikke individuelt "standard" knappene ved siden av hver innstilling.

5 Klikk på "Apply" og deretter "OK."

6 Restart datamaskinen ved å gå til "Start> Shutdown> Start på nytt." Åpne Norton etter at datamaskinen har startet på nytt og standardinnstillingene vil bli gjenopprettet.

Hint

• Hold virusdefinisjonene oppdatert. Samtidig ha standardinnstillingene vil bidra til å sikre at PCen er fri for virus, er det også viktig å holde virusdefinisjonene oppdatert. For å gjøre dette, høyreklikker du på "Norton" ikonet nederst til høyre på skjermen og velge "Oppdater Definisjoner." Gjør dette hver to til tre dager, og maskinen vil være godt beskyttet mot trusler.